سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت
گزارش عملکرد یکساله فعالیتهای مجازی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت پس از شیوع ویروس کرونا 1399/12/02
گزارش عملکرد یکساله فعالیتهای مجازی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت پس از شیوع ویروس کرونا

حمید رضا محمدی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت اظهار داشت: با گسترش ویروس همه گیر کرونا در اسفند ماه سال 98، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با نگاه ویژه به اثربخشی فضای مجازی در فعالیتهای فرهنگی، آموزشی،اجتماعی و اقتصادی و با توجه به شرح وظایف تعریف شده وارد عمل شد.

وی در همین رابطه گفت: از همان ابتدا سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با درک اهمیت موضوع با نگاهی کاربردی و آینده نگر با تحلیلی کارشناسانه و دقیق بر روی آسیب های احتمالی ویروس کرونا دستورالعمل ها و برنامه های آینده خود را تدوین کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت تصریح کرد: از این رو حمایت از قشر هنرمند سرلوحه کار سازمان قرار گرفت و پذیرای ایده های هنرمندان در فضای مجازی شد تا در دوران سخت بتواند به وظیفه خود در حمایت از هنرمندان عمل کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از تاثیر عمیق و گسترده روانی ویروس کرونا غافل نشد افزود: بنابراین سعی کرد ایجاد نشاط در تولید برنامه ها برای افزایش روحیه تاب آوری شهروندان و عبور ایمن از بحران کرونا را مدنظر قرار دهد و بدین منظور برای ساخت برنامه های شاد و روحیه بخش برنامه ریزی شد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های سازمان در مناسبت ها مختلف بدون توقف در بستر فضای مجازی اجرا شد گفت:   از این میان می توان به کنسرت خنده در چندین مرحله و جشن زیبای چله مهربانی و برنامه نوروز همدلی در چند قسمت و« پویش بزرگ جشن خانگی» اعیاد شعبانیه ،«دوره مجازی خوانش تحلیلی و‌ مرور کتاب» و« برنامه فصل مهربانی، در 30 قسمت سه دقیقه ای» «برنامه با خدا تا خدا» ،«باران حکمت» ویژه ماه مبارک رمضان و جشن مجازی انقلاب با محتوای دعوت از بزرگان شهر با خاطراتی از انقلاب 57، گفتگوی جوانان نخبه و برجسته گیلان، کتابخوانی و نمایشنامه خوانی،پخش موسیقی از خوانندگان استانی ، تقدیر از بزرگان و پیشکسوتان فرهنگی و ورزشی، استندآپ کمدی و وله های شاد، کلیپ تصویری تاریخ انقلاب اشاره کرد.

محمدی با اشاره به راه اندازی کمپین ما کرونا را شکست می دهیم اظهارداشت: با استفاده از ظرفیت هنرمندان و ورزشکاران با هدف ترغیب شهروندان به ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی این کمپین در فضای مجازی راه اندازی شد.

وی در همین رابطه گفت: همچنین سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با تهیه و پخش مطالب متعدد آموزشی و موشن گرافی در فضای مجازی به آگاهی بخشی و آموزش بهداشتی به شهروندان پرداخت.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با تصریح بر اینکه در دوران بحران کروناجشنواره ها این سازمان مجالی برای توقف پیدا نکرد ،خاطرنشان کرد: جشنواره ملی مجازی تئاتر نینوایان توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت برگزار شد .

محمدی افزود:برنامه های آموزشی سازمان بر بستر فضای مجازی استوار شد و انواع وبینارها با موضوعات آموزش دیجیتال مارکتینگ و مهارت‌های ایجاد کسب و کار با هدف آشنایی با مهارت های جدید برای عبور از دوران کرونا، آشنایی با انواع صنایع دستی رشت ،مشاوره و هدف گذاری ویژه نوجوانان،آموزش ورزش شهروندی و دیابت،آموزش دفاع شخصی،آموزش تغذیه با رویکرد کاهش وزن، آموزش کارآفرینی با استفاده از مدلهای کسب و کارهای استارتاپی در دوران کرونا و پسا کرونا ....توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد.

  وی با این توضیح که با توجه به قرنطینه خانگی وافزایش بی تحرکی در جامعه این سازمان برای شکل دهی رفتار و نگرش افراد به ورزش خانگی، برنامه ریزی کرد گفت: بدین منظور سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت اقدام به برگزاری مسابقات آنلاین ورزشی کرد و مسابقه های ورزشی در رشته های روپایی، حرکات نمایشی ، شنای سوئدی ، طناب بازی و شطرنج به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد.

وی افزود: همچنین سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با تهیه کلیپ آموزشی ورزش در خانه جهت آموزش روش صحیح ورزش در خانه برای شهروندان اقدام کرد .

محمدی برگزاری مسابقات مجازی با موضوع شعر و نقاشی و نمایشگاه مجازی از هنر های مختلف هنرمندان رشتی و استارت آپ ها در خصوص رشتی دوزی و همایش تد را از دیگر برنامه های سازمان در فضای مجازی عنوان کرد.

تعداد بازدید: 560
سازمان فرهنگی ورزشی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت است.
Powered by DorsaPortal