سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت
تشریح اقدامات نوروزی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت 1398/01/10
تشریح اقدامات نوروزی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت

محمدرضا علیزاده، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از تدارک و اجرای برنامه های گوناگون نوروزی برای شهروندان و مسافران در ایام نوروز 98 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، پیش از فرا رسیدن سال جدید این سازمان با برگزاری نشست های مختلف، برنامه ریزی های لازم را به منظور اسکان موقت مسافران نوروزی انجام داد و با برگزاری نشست های متعدد با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و همچنین شهرستان رشت مساجدی را که دارای پارکینگ بوده برای اسکان موقت نوروزی مشخص و علاوه بر آن کمپینگ بوستان ملت، بوستان آسیاب و مجتمع اقامتی کوشیار گیلانی را  برای اسکان میهمانان نوروزی فراهم نموده و در این زمینه اطلاع رسانی از طریق تبلیغات محیطی وفضای مجازی انجام گردید.

محمدرضا علیزاده معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت همچنین به تهیه نقشه گردشگری و مشخص کردن مسیرهای گردشگری در این نقشه برپایه QR اشاره کرد و گفت: این نقشه ها برای استفاده گردشگران در مبادی ورودی شهر رشت توزیع گردیده است.

 وی مقوله سلامت اجتماعی و آگاهی رسانی برای این موضوع را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: ممکن است به هر علت مسافران در طول مسافرت نیازبه مشاوره بهداشتی داشته باشندکه در این زمینه اطلاع رسانی های لازم صورت گرفته تا از طریق تماس با سامانه 190 ازمشاوره های خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند.

   علیزاده همچنین به برنامه های پیاده راه هسته مرکزی شهر رشت اشاره کرد و افزود: در پیاده راه فرهنگی شهرداری برنامه های متنوعی برای مسافران و شهروندان در نظر گرفته شده که برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی ازبرنامه های استان بوده و صنایع دستی مختلف استان در این نمایشگاه عرضه می گردد.

   وی اجرای برنامه های مفرح فرهنگی، هنری را از دیگر برنامه های پیاده راه عنوان نمود و گفت: بازی های بومی و محلی همچون لافندبازی، برپایی نمایشگاه گل و گیاه که معرف سرسبزی و شادابی شهرمان است و اجرای تئاتر های خیابانی، از جمله برنامه هایی است که از 25 اسفند ماه 97 تا 15 فرودین ماه 98 در پیاده راه فرهنگی رشت علاقه مندان را به خود جلب می کند.

   معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت سپس به برنامه های خانه میرزا اشاره کرد و گفت: یکی از اماکنی که بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران است بازدید از خانه میرزا کوچک خان جنگلی است که با آماده سازی این خانه، همه روزه از ساعت 8.30 صبح تا 21 پذیرای حضور علاقه مندان است و در این خانه صنایع دستی، بسته های فرهنگی و خوراکی های محلی رشت نیز به بازدیدکنندگان عرضه می شود و تاکنون بیش از هزار گردشگر از خانه میرزا کوچک خان جنگلی بازدید کردند.

   وی در پایان تاکید کرد: همه برنامه هایی که تدارک دیده شده برای شادابی و نشاط اجتماعی و بالا بردن روحیه شهروندان و مسافران بوده و امیدواریم مورد رضایتمندی همگان واقع گردد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید: 2604
سازمان فرهنگی ورزشی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت است.
Powered by DorsaPortal